I årets upplaga av CMA, Content Marketing Awards i USA, tog OTW hem två priser. Hockeyappen kammade hem ännu ett guld som bästa mobilapp och Oaks of war, en webb-film producerad för Husqvarna, fick ett hedersomnämnande i kategorin bästa video.

Med över 1 100 bidrag från hela världen är CMA den ledande tävlingen för contentbyråer.

Hockeyappen, som OTW producerat tillsammans med Mobiento för TV4, har gjort ett segertåg över världen och tog här hem ännu ett guld i kategorin ”Bästa mobilapp”.

Outdoor engineering – Oaks of war, är den andra filmen i en serie av tre som OTW, tillsammans med Ehrenstråle, producerat för Husqvarna. I kategorin ”Bästa innehållsbaserade video” fick den ett hedersomnämnande på CMA.

– Hockeyappen är ett av världens mest prisbelönta contentprojekt. Den har vunnit Guldägg, Guldblad, FWA, Guld i New York och nu guld i CMA. Vi och TV4 är stolta över det mottagande appen fått i världen. Vi får dessutom ett hedersomnämnande för vår webbTV-produktion för Husqvarna, vilket är superroligt. Sammantaget visar detta att svensk content marketing är i världsklass och att OTW ligger i framkant, säger Anders Rask, vd på OTW Communication.