Clas Ohlson
65%
View Through Rate
61,6
ROA, tidigare kampanjer har haft 34,9
20%
ökad försäljning för sortimentet organisering
Drömprojekt
Under sommaren 2023 producerade vi Skjuldrömmar där vi, tillsammans med Gustav Ovland, rensade och organiserade 3 medlemmars skjul. Ett uppskattat koncept! I uppföljaren Ljusdrömmar ville Clas Ohlson ljussätta sina medlemmars trädgårdar. Ljusdrömmar producerades även i Norge för den norska marknaden. Våren 2024 kompletterade vi med Trädgårdsdrömmar där vi tog oss an eftersatta trädgårdar.
Utmaning
Clas Ohlson ville både inspirera och guida sina kunder. De efterlyste ett material med en redaktionell känsla där deras produkter lyftes naturligt. Samtidigt ville Clas Ohlson fokusera på organistation, förvaring, och på hemmafix. Inte bara “Köpa nytt”. Skjuldrömmar var till en början ett komplement till Clas Ohlsons huvudsakliga kampanj, men eftersom innehållet fungerade så bra önskade Clas Ohlson att de efterföljande drömprojekten skulle ta över rollen som huvudkampanjer.
Samhall – boken Vanliga Människor
Klyftorna på arbetsmarknaden växer och det blir svårare för personer med funktionsnedsättning att få jobb. I bild och berättelser porträtteras 19 Samhallmedarbetare i syfte att visa på den stora betydelse ett jobb har för självkänslan och för att ge livet mening. Med värme, äkthet och kaxighet i form, foto och text lyfts deras liv och vardag fram med målet att bygga ett mer inkluderande samhälle.