Holmen Skog
16 000
exemplar når skogsägare, entrepenörer och andra inom skogsnäringen
50
Porträtt av skogsägare och experter
83%
av läsarna läser båda nummer av skogsliv som kommer ut varje år
Skogsliv
Uppdraget från Holmen Skog är att göra ett magasin utifrån ett tydligt koncept och en spetsig kommunikation som i alla delar stärker Holmens position som kunnig, rådgivande och trovärdig samarbetspartner gentemot sina leverantörer (svenska skogsägare). I uppdraget ingår också att ta ut material digitalt, producera nyhetsbrev och rörligt material.
Utmaning
Skogsliv är en uppskattad tidning som läses i hög grad och med stort engagemang. Men tidningen sticker inte ut på samma sätt som den gjorde i starten 2016, jämfört med konkurrenterna. Samtidigt är skogsägarna som magasinet vänder sig till en mångfacetterad grupp – med stora skillnader i ålder, var de bor, hur mycket skog de äger, målet med skogsägandet och kunskapsnivån. Utmaningen är att locka alla till läsning där magasinet ska vara en trygg, engagerad och kunnig vän som man kan lita på.
Silver i Industri & Energi, Swedish Content Awards 2020
Guld i Årets kundtidning B2B, Swedish Content Awards 2019
Mathem Magasin
Mathem magasin är en kundtidning som inspirerar sina läsare att utforska världens smaker hemma i de svenska köken. Tillsammans med svenska matproducenter, aktuella matkreatörer och smakexperter fångar Mathem magasin tidsandan där hållbarhet och hälsosam matkonsumtion utgör själva hjärtat och kompassen.