Aktuellt

Kul att du hittade hit! Det betyder att du – precis som vi – vill hålla koll på de senaste trenderna, är nyfiken på aktuella OTW-projekt och samarbeten och vill ta del av heta omvärldsspaningar. Här bjuder vi inte bara på senaste nytt från oss, utan vi bjussar även på både insikter och kunskap – och möjligen också en del skryt om vår egen förträfflighet. Håll till godo!

UR:s Extrem Matte möter skolans utmaningar med kreativitet och kvalitet

UR:s Extrem Matte möter skolans utmaningar med kreativitet och kvalitet

Extrem Matte är OTW:s och UR:s explosiva och busiga matematikserie för mellanstadiet, där matte aldrig handlar om att bara sitta still med papper och penna. Tillsammans med programledaren Josefine, en fartfylld och nyfiken upptäckare med massor av humor, undersöker vi mattebegrepp från kursplanen genom halvgalna, stora och ofta farofyllda experiment.
Lidl fångar countrytrenden – Lil-D släpper ny hit

Lidl fångar countrytrenden – Lil-D släpper ny hit

I en av fjolårets mest uppmärksammade kampanjer lanserade livsmedelskedjan Lidl artisten Lil-D som fick två hits inom genren EPA-dunk. Låtarna fick ett unikt genomslag bland unga målgrupper och hyllades av traditionell media. Vem som döljer sig bakom artistnamnet Lil-D är dock inte känt, mer än att det är byrån OTW:s kreativa team som tagit fram namn, koncept och låtar. Nu är det dags igen, inom en ny genre, country.
Från passiv konsumtion till aktivt deltagande – och varför det mänskliga perspektivet blir allt viktigare.

Från passiv konsumtion till aktivt deltagande – och varför det mänskliga perspektivet blir allt viktigare.

Att hålla jämna steg med plattformarnas snabba förändringar är en fortsatt utmaning – från skiftande algoritmer till AI-drivet innehåll. Under 2025 behövs där en fortsatt djup förståelse för de skiften och beteenden som formar landskapet – och en tydlig strategi för var och hur du skapar verkligt värde.
Dubbelt guld för OTW vid CMA Awards 2024 i London

Dubbelt guld för OTW vid CMA Awards 2024 i London

När prestigefyllda International Content Marketing Awards avgjordes i London prisades OTW och Volvo Group med dubbelt guld. Det första guldet gick till samarbetet med Volvo Group för filmen ”The Balloon” och det andra guldet gick till samarbetet med Volvo Financial Services för konceptet ”From Dreams To Reality”.
Snorkiga strateger och kräsna kreatörer? Så får du dem att jobba ihop

Snorkiga strateger och kräsna kreatörer? Så får du dem att jobba ihop

Dagens marknadsföring ställer krav på ett nära samspel mellan strateger och kreatörer, men i praktiken uppstår ofta utmaningar. Benke Carlsson, strategichef på OTW, berättar hur man bygger en mer harmonisk och framgångsrik relation mellan dessa nyckelroller.
Muminmammans arv i fokus när OTW och Polarn O.Pyret skapar berörande innehåll

Muminmammans arv i fokus när OTW och Polarn O.Pyret skapar berörande innehåll

I ett samarbete mellan OTW och Polarn O. Pyret har en fängslande contentserie i tre delar tagit form. Serien låter oss möta tre mammor vars livsöden speglar Muminmammans mod och omsorg.
Hall of Fame och Grand Prix till OTW under Publishingpriset 2024

Hall of Fame och Grand Prix till OTW under Publishingpriset 2024

Under årets prestigefyllda Publishingprisgala på Berns i Stockholm gick flera utmärkelser till OTW, som tillsammans med sina uppdragsgivare firade stora framgångar. ...
5 nomineringar till OTW i CMA London 2024

5 nomineringar till OTW i CMA London 2024

Under dagen kom nyheten att OTW har fått fem nomineringar i International Content Marketing Awards i London 2024. OTW är bland annat nominerade med uppdrag för Volvo Group, Volvo Financial Services, Clas Ohlson, Lidl Sverige. Vår stjärna Hampus Nilsson har även fått en nominering för årets Rising Star.
OTW tar hem dubbla vinster i Swedish Content Awards 2024

OTW tar hem dubbla vinster i Swedish Content Awards 2024

– Att försvara ett guld är alltid en utmaning. Och att vi återigen tar hem guldet är ett sånt otroligt kvitto på det fantastiskt hårda kreativa jobbet som vi, tillsammans med ...
OTW nominerade i TikTok Ad Awards 2024

OTW nominerade i TikTok Ad Awards 2024

i är glada att kunna meddela att vi idag fick nyheten om att vi tillsammans med Lidl Sverige har blivit nominerade i TikTok Ad Awards 2024.
OTW:s medarbetare i juryn för CMA 2024

OTW:s medarbetare i juryn för CMA 2024

I år bidrar OTW med sex rutinerade jurymedlemmar till Content Marketing Awards. Ett välförtjänt och ärofyllt uppdrag! Kika vad de säger om juryuppdraget.
Sex nomineringar i Swedish Content Awards 2024

Sex nomineringar i Swedish Content Awards 2024

OTW:s nominerade bidrag: Detaljhandel: Always On, för Lidl Sverige Design: Från nödvändig till älskad – ett porträtt av en Göteborgsikon, för Higab AB Design: Ny ...
No results found.