Case

Porträtt av en Göteborgsikon

Higab / 

Porträtt av en Göteborgsikon

Fastighetsbolaget Higab som äger och förvaltar Feskekörka i Göteborg ville göra en omfattande coffee table-bok om Feskekörka med lansering i samband med körkans återinvigning 2024
Luften är fri

Svenskt Friluftsliv / 

Luften är fri

Idén bakom Luften är fri var enkel – att få fler människor att prova friluftslivet och långsiktigt öka medvetenheten om dess värde. Projektet skulle även lyfta värdet av den svenska allemansrätten.
Hur Mår du?

Röda Korset  / 

Hur Mår du?

Den kreativa idén bakom Röda Korsets informationskampanjen kring psykisk ohälsa utgår från den vardagliga frågan ”Hur mår du?” och dess underliggande möjlighet att få i gång samtal om sådant som är svårt att sätta ord på. I ”Hur mår du?” äger målgruppen – ungdomar i socialt eftersatta områden
BRIS – Årsberättelse 2022

BRIS / 

BRIS – Årsberättelse 2022

Bris gör varje år en årsberättelse bestående av verksamhetsberättelse och årsredovisning. OTW har sedan 2019 varje år stått för helhetsproduktion av årsberättelsen – i form av konceptutveckling, redaktörskap, textproduktion och formgivning. Så även för årsberättelsen 2022, som vunnit flera priser och utmärkelser.
Social First

Lidl Sverige / 

Social First

Lidls närvaro på sociala medier, via igenkänningshumor, spelar en avgörande roll för att stärka varumärkets position och identitet.
Serneke – videoserien Tornet

Serneke / 

Serneke – videoserien Tornet

Karlatornet blir med sina 245 meter Göteborgs första skyskrapa och Nordens högsta torn. Som ett av de största byggprojekten någonsin i Sverige väcker projektet så klart intresse hos många. Med videoserien Tornet når vi alla målgrupper och skapar en heltäckande bild av projektet.
Volvo Trucking Adventure

Volvo Trucks / 

Volvo Trucking Adventure

Volvo Trucking Adventure, ett episkt lastbilsäventyr på över 200 mil, från Volvos hemstad Göteborg hela vägen till Nordkap, Norge.
André the Explorer

NCC / 

André the Explorer

Att förändra en företagskultur utan medarbetarna är omöjligt. NCC satsade på en varm och humoristisk serie där komikern André Wickström reste runt för att lära sig NCC:s gemensamma värderingar och beteenden genom medarbetarnas arbetsvardag
Öresundskraft svarar

Öresundskraft / 

Öresundskraft svarar

Inför vintern 2023/2024 satsade Öresundskraft på att informera om energiläget utifrån fyra centrala områden. Resultatet blev kampanjen ”Öresundskraft svarar”
Barnrapporten 2024

BRIS / 

Barnrapporten 2024

Bris gör varje år en rapport om livssituationen för barn och unga i Sverige, som bygger på forskning och på alla kurativa kontakter Bris har med barn varje år i sin stödverksamhet.
Vi är början på något nytt

Sysav / 

Vi är början på något nytt

Under 2023 fick OTW uppdrag att lansera Sysavs uppdaterade varumärke och profil. Resultatet blev kampanjen ”Vi är början på något nytt” med en varumärkesstärkande film som bärande del.
Ny grafisk profil

KTH / 

Ny grafisk profil

KTH hade en önskan att uppdatera lärosätets visuella identitet och ta ett anrikt lärosäte in i framtiden.
No results found.