Atos Medical
1000 Voices
Varje år hjälper Atos Medical tusentals människor att återfå sina röster efter att ha opererats för cancer i eller intill struphuvudet. Till kampanjen ”1000 Voices” skapade OTW en filmserie där ett brett urval av patienter delar med sig av sina erfafenheter och berättar hur Atos Medicals röstproteser hjälpt dem att få tillbaka talets gåva. Kampanjen har ökat varumärkeskännedomen och stärkt Atos Medicals världsledande position inom röstrehabilitering.
Utmaning
För att attrahera både patienter och yrkesverksamma inom medicinbranschen ville Atos Medicals att kampanjen skulle ha ett mer känslosamt uttryck än den vanligtvis kliniska ton de annars använder. Målet var att stärka varumärket, bygga lojalitet och stolthet, samt ändra negativa uppfattningar om röstproteser och dess påverkan på livet. Kampanjen skulle fungera globalt och endast använda befintligt rörligt material, vilket krävde kreativitet och noggrannhet.