Effekt & energi – varför är det bra att förstå skillnaden?
Få har kunskap om skillnaden mellan energi (den totala förbrukningen över tid) och effekt (mängden energi som används per tidsenhet) samt relationen mellan dem. För att lyckas platta kurvan – sprida ut effektanvändningen jämnare över dygnet – och därmed kapa effekttoppas och kostnader, behöver begreppen förklaras på ett konkret och lättfattligt sätt.
Volvo Trucks /
Volvo Trucking Adventure
Volvo Trucking Adventure, ett episkt lastbilsäventyr på över 200 mil, från Volvos hemstad Göteborg hela vägen till Nordkap, Norge.
Clas Ohlson /
Drömprojekt
Under sommaren 2023 producerade OTW Skjuldrömmar med Gustav Ovland, efter följde Ljusdrömmar och nu våren 2024 kompletterade vi med Trädgårdsdrömmar där vi tog oss an eftersatta trädgårdar.
ACO /
ACO – contentproduktion för sociala medier
Varumärkes- och relationsbyggande content för hudvårdsvarumärket ACO. Utifrån en utvecklad contentstrategi skapar vi en effektiv produktion av innehåll för Instagram och TikTok.
Visit Sweden /
Visit Sweden
OTW har sedan 2018 samarbetat med Visit Sweden och uppdraget av kommunikation i form av film, stillbilder, formgivning, artiklar samt insikt- och rapportarbete.
Åhléns /
Åhléns magasin och sociala medier
Åhléns magasin kommer ut elva gånger årligen till Åhléns medlemmar och är fullproppat med inspiration och erbjudanden inom skönhet, mode och inredning.
Higab /
Porträtt av en Göteborgsikon
Fastighetsbolaget Higab som äger och förvaltar Feskekörka i Göteborg ville göra en omfattande coffee table-bok om Feskekörka med lansering i samband med körkans återinvigning 2024
Röda Korset /
Hur Mår du?
Den kreativa idén bakom Röda Korsets informationskampanjen kring psykisk ohälsa utgår från den vardagliga frågan ”Hur mår du?” och dess underliggande möjlighet att få i gång samtal om sådant som är svårt att sätta ord på. I ”Hur mår du?” äger målgruppen – ungdomar i socialt eftersatta områden
Lidl Sverige /
Social First
Lidls närvaro på sociala medier, via igenkänningshumor, spelar en avgörande roll för att stärka varumärkets position och identitet.
NCC /
André the Explorer
Att förändra en företagskultur utan medarbetarna är omöjligt. NCC satsade på en varm och humoristisk serie där komikern André Wickström reste runt för att lära sig NCC:s gemensamma värderingar och beteenden genom medarbetarnas arbetsvardag
Öresundskraft /
Öresundskraft svarar
Inför vintern 2023/2024 satsade Öresundskraft på att informera om energiläget utifrån fyra centrala områden. Resultatet blev kampanjen ”Öresundskraft svarar”
BRIS /
Barnrapporten 2024
Bris gör varje år en rapport om livssituationen för barn och unga i Sverige, som bygger på forskning och på alla kurativa kontakter Bris har med barn varje år i sin stödverksamhet.