NCC
2 miljoner
Ad impressions
200 000
Total Video views i NCC:s kanaler
5%
engagement rate (NCC:s externa kampanjer har 2%)
André the Explorer
Att förändra en företagskultur utan medarbetarna är omöjligt. NCC satsade på en varm och humoristisk serie där komikern André Wickström reste runt för att lära sig NCC:s gemensamma värderingar och beteenden genom medarbetarnas arbetsvardag. Serien fick stort engagemang internt och användes även för employer branding.
Utmaning
Hur främjar man gemensam kultur, engagemang och beteenden i ett bolag med 12 200 anställda, i fyra länder och med hundratals olika yrkesroller spridda i projekt över hela Norden? När NCC skulle förändra sin företagskultur var det medarbetarna som skulle stå i centrum. De goda exemplen från verksamheten skulle lyftas fram och det skulle kännas äkta. Men hur kommunicerar man beteenden utan att faktiskt tala om för folk hur de ska bete sig?
Silver i Kultur & Engagemang, The Magnet Awards 2024
Samhall – boken Vanliga Människor
Klyftorna på arbetsmarknaden växer och det blir svårare för personer med funktionsnedsättning att få jobb. I bild och berättelser porträtteras 19 Samhallmedarbetare i syfte att visa på den stora betydelse ett jobb har för självkänslan och för att ge livet mening. Med värme, äkthet och kaxighet i form, foto och text lyfts deras liv och vardag fram med målet att bygga ett mer inkluderande samhälle.