Contentproduktion för sociala medier

Genom en tydligt definierad contentstrategi skapar vi kontinuerligt varumärkesbyggande kommunikation, kampanjer och visuellt innehåll för hudvårdsvarumärket ACO. Syftet är att stärka varumärket, engagera målgruppen och driva trafik. Oavsett om det gäller organiskt innehåll för sociala medier, produktlanseringar eller övergripande varumärkesstärkande kampanjer, så säkerställer vi en smart, tids- och kostnadseffektiv produktion för att nå maximal effekt.

Utmaning

Hur blir man egentligen relevant och hur etablerar man sig som ”Go to”-plattformen för hudvård? För att utveckla ACOs närvaro på sociala medier behöver vi säkerställa att vi alltid är inspirerande och relevanta samtidigt som vi behåller ACOs tonalitet och varumärkesidentitet – oavsett plattform. Genom ett pågående trend- och insiktsarbete ser vi till att alltid ha fingret på pulsen när det kommer till hudvård.

Lösning

För en plattform som Instagram, där målgruppen söker inspiration, är det avgörande att vara relevant, inspirerande och lekfull, utan att kompromissa med att vara ärlig, genuin och pålitlig. OTW har därför tagit fram en visuell identitet och en tone of voice som skapar en röd tråd och igenkänning i allt material vi skapar för ACO, oavsett om det är en stillbild eller rörligt.

Samma tonalitet och kärnvärden är lika viktiga att lyfta fram när vi tar fram ett koncept för en produktlansering eller en större kampanj. Genom ett noggrant insiktsarbete, kreativ konceptutveckling och produktion, skapar vi en balanserad mix av informativt, underhållande och engagerande innehåll, med hudvård i fokus.

Målet är att leverera högkvalitativt och inspirerande innehåll som stärker ACO som varumärke, bygger community samtidigt som det driver engagemang och genererar trafik.

Vill ni veta mer om samarbetet med ACO?

Prata med Hanna Nyström

Lidl Sverige /

Social First

Lidls närvaro på sociala medier, via igenkänningshumor, spelar en avgörande roll för att stärka varumärkets position och identitet.

Åhléns /

Åhléns magasin och sociala medier

Åhléns magasin kommer ut elva gånger årligen till Åhléns medlemmar och är fullproppat med inspiration och erbjudanden inom skönhet, mode och inredning.