Embassy of Sharing – Att dela ger mer

När det nya kvarteret Embassy of Sharing skulle ta form i Malmö ville Granitor Properties ta fram en övergripande kommunikation för det nya platsvarumärket. Resultatet blev kommunikationskonceptet ”Att dela ger mer” med varumärkesfilm, casefilmer, artiklar och presentations- och marknadsföringsmaterial.

Utmaning

Embassy of Sharing byggs i Hyllie, ett av Malmös mest expansiva områden. Kvarteret består av sju unika fastigheter ritade av arkitektfirman Wingårdhs, med ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet i fokus. Husen rymmer inte bara traditionella kontor och bostäder utan också bibliotek, showrooms, coworkingytor, odlingar, växthus, restauranger och saluhall. Områdets energiförsörjning kommer bland annat från egna solceller och en geoenergianläggning under jord.

Lösning

OTWs lösning var att ta fram ett kommunikationskoncept som skulle bli grunden för all kommunikation. Konceptet fokuserar på det Embassy of Sharing står för och är: ett grönt kvarter som sätter ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet i första rummet.

Kommunikationen fokuserade i första fasen på Granitor Properties varumärke inom hållbart byggande och i andra att hitta och kontraktera hyresgäster till Fyrtornet, den fastighet som skulle stå klar först.

Utifrån konceptet tog OTW fram en film, en övergripande presentation och marknadsmaterial om de två första fastigheterna Fyrtornet och Drivbänken, som användes av säljteamet.

Utöver detta producerade OTW en övergripande varumärkesfilm om Embassy of Sharing som skulle ge en helhetsbild av området och förmedla kvarterets kärnvärden och vision. Även en casefilm om byggandet av Fyrtornet – Sveriges högsta kontorshus i trä – togs fram, där Granitor Properties samtliga byggpartners medverkade.

Förutom kommunikationskoncept, filmer och marknadsföringsmaterial har OTW även tagit fram ny copy till hemsidan, skrivit inspirerande artiklar och producerat inlägg till sociala medier.

Till hemsidan

”Vi trivdes väldigt bra med OTW, teamet kändes snarare som kollegor än konsulter. Vi jobbade öppet och prestigelöst, och producerade massor av riktigt bra content.”

Cecilia Molvin, marknads- och kommunikationschef Granitor Properties.

 

”Vårt täta samarbete med Granitor Properties har varit oerhört givande och roligt. Vi har fått en ovärderlig insyn i bygg- och fastighetsbranschen som vi omvandlat till träffsäker kommunikation.”

OTW Teamet

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig i Malmö?

Prata med Magdalena Ny

Sysav /

Vi är början på något nytt

Under 2023 fick OTW uppdrag att lansera Sysavs uppdaterade varumärke och profil. Resultatet blev kampanjen ”Vi är början på något nytt” med en varumärkesstärkande film som bärande del.

Serneke /

Serneke – videoserien Tornet

Karlatornet blir med sina 245 meter Göteborgs första skyskrapa och Nordens högsta torn. Som ett av de största byggprojekten någonsin i Sverige väcker projektet så klart intresse hos många. Med videoserien Tornet når vi alla målgrupper och skapar en heltäckande bild av projektet.