Öresundskraft
Högst engagement rate
på en varumärkesdrivande kampanj de senaste 5 åren
67%
såg hela långfilmen på webben (av de som startade)
3:50 min
genomsnittlig tittartid på video (totalt 5:55 min)
4 leads från företag
som ville påbörja sin Hållbarhetsresa
Hållbarhetsresan – Öresundskraft
Öresundskraft är ett kommunägt energibolag som vill inspirera både företag och privatpersoner att minska sin energianvänding och ställa om till förnybara energikällor. I serien Hållbarhetsresan lyfter de lokala samarbetspartners som på ett konkret och inspirerande sätt påbörjat eller kommit en bit på väg på sin resa mot en mer hållbar energianvändning, med målet att minska sin klimatpåverkan och bidra till en bättre framtid.
Utmaning
Utmaningen var att nå både företag och privatpersoner; målgrupper med olika behov och drivkrafter. För att lyckas krävdes ett dokumentärt tilltal med autentiska berättelser från lokala och älskade varumärken som uppnått tydliga resultat. Samtidigt behövde kommunikationen tydliggöra Öresundskrafts roll i omställningen, inspirera målgruppen till egna hållbara initiativ och konkret visa att alla kan bidra – oavsett förutsättningar.