Öresundskraft
1,3 miljoner
exponeringar
+12 600
klick till webbsidan
117%
Click Through Rate
Öresundskraft svarar
Inför vintern 2023/2024 satsade Öresundskraft på att informera om energiläget utifrån fyra centrala områden: elpris, elbrist, elanvändning och elnät. Resultatet blev kampanjen ”Öresundskraft svarar” med filmer och blogginlägg där kundernas vanligaste frågor stod i fokus.
Utmaning
Sedan energifrågan blev högaktuell har Öresundskraft tagit emot mängder av frågor från oroliga kunder som undrar hur de kan påverka sin situation. Inför hösten 2023, året efter den stora energikrisen, ökade återigen intresset hos allmänheten för energiläget och Öresundskraft beslutade att satsa extra på att bygga förtroende hos sina kunder.
Genom att förklara hur energisystemet hänger ihop skulle man öka målgruppens kunskap om ämnet och samtidigt stärka relationen till kunderna. Utmaningen bestod i hur man skulle nå en bred målgrupp – med olika kunskapsnivå – med ett ganska komplext ämne.