KTH hade en önskan att uppdatera lärosätets visuella identitet och ta ett anrikt lärosäte in i framtiden.
Aller /
ELLE-galan 2024
ELLE-galan är Sveriges största modegala och har sedan 1998 varit en årlig hyllning till landets mest framstående modeprofiler, inklusive designers, stylister, modeller och fotografer. Galan är känd för att dela ut prestigefyllda priser som Årets framtidshopp, Årets hederspris och utmärkelser för Årets bäst klädda kvinna och man.
Sysav /
Vi är början på något nytt
Under 2023 fick OTW uppdrag att lansera Sysavs uppdaterade varumärke och profil. Resultatet blev kampanjen ”Vi är början på något nytt” med en varumärkesstärkande film som bärande del.
Vision /
Förtroenderesan
I contentserien Förtroenderesan får tittaren följa med vår ciseron Jonas Leksell på en peppig turné genom Sverige där han träffar Visions förtroendevalda. Vad innebär det egentligen att engagera sig inom Vision? Är det roligt? Svårt? Utvecklande? I Förtroenderesan får man svar på dessa funderingarna och samtisigt lära sig mer om hur förtroendevalda bidrar till ett bättre arbetsliv.
Samhall /
Samhall – boken Vanliga Människor
Klyftorna på arbetsmarknaden växer och det blir svårare för personer med funktionsnedsättning att få jobb. I bild och berättelser porträtteras 19 Samhallmedarbetare i syfte att visa på den stora betydelse ett jobb har för självkänslan och för att ge livet mening. Med värme, äkthet och kaxighet i form, foto och text lyfts deras liv och vardag fram med målet att bygga ett mer inkluderande samhälle.
Öresundskraft /
Hållbarhetsresan – Öresundskraft
I serien Hållbarhetsresan lyfter Öresundskraft samarbetspartners som på ett konkret och inspirerande sätt påbörjat sin resa mot en mer hållbar energianvändning. Målet? Att minska sin klimatpåverkan och bidra till en bättre framtid.
Akavia /
Akavia – magasinet Akavia Aspekt
Akavia Aspekt är fackförbundet Akavias medlemstidning. OTW har producerat tidningen sedan Akavia bildades år 2020.
Granitor Properties /
Granitor Properties: Embassy of Sharing – Att dela ger mer
När det nya kvarteret Embassy of Sharing skulle ta form i Malmö ville Granitor Properties ta fram en övergripande kommunikation för det nya platsvarumärket. Resultatet blev kommunikationskonceptet ”Att dela ger mer” med varumärkesfilm, casefilmer, artiklar och presentations- och marknadsföringsmaterial.
Malmö Universitet /
Malmö Universitet – ny kunskap som förändrar
Kampanjen "Ny kunskap som förändrar" riktar sig till företag, stiftelser och kapitalstarka personer och har bidragit till stora donationer till flera av universitetets forskningsområden.
Mathem /
Mathem Magasin
Mathem magasin är en kundtidning som inspirerar sina läsare att utforska världens smaker hemma i de svenska köken. Tillsammans med svenska matproducenter, aktuella matkreatörer och smakexperter fångar Mathem magasin tidsandan där hållbarhet och hälsosam matkonsumtion utgör själva hjärtat och kompassen.
KTH /
KTH Studentmonter
Önskemålet var att ta fram ett nytt monterkoncept och idé på utformning/design samt produktion och genomförande av av monterkonstruktion, leverans och transport. OTW levererade ett koncept och en monterdesign samt en komplett monterkonstruktion med under Woodland.
Öresundskraft /
Spara El
Målet med Öresundskrafts kampanj ”Spara el” var att öka kunskapen om ett aktuellt och viktigt ämne som kan uppfattas som krångligt.