OTW tog tillsammans med NCC fram ett nytt contentformat i form av ett internt studioprogram – med och för NCC-medarbetare på alla nordiska marknader inom NCC.
Öresundskraft /
CCS-Container
För att öka kännedomen och sprida kunskap om CCS hos privatpersoner, politiker, företagsledare och stiftelser önskade Öresundskraft ta fram en utställningscontainer som skulle kunna flyttas runt till olika platser.
Holmen Skog /
Skogsliv
Uppdraget från Holmen Skog är att göra ett magasin utifrån ett tydligt koncept och en spetsig kommunikation som i alla delar stärker Holmens position som kunnig, rådgivande och trovärdig samarbetspartner gentemot sina leverantörer (svenska skogsägare)
Atos Medical /
1000 Voices
Varje år hjälper Atos Medical tusentals människor att återfå sina röster efter att ha opererats för cancer i eller intill struphuvudet. Till kampanjen "1000 Voices" skapade OTW en filmserie.
GITO /
GITO lansering
Elektrifieringen av tung trafik är en nyckelfaktor för att minska utsläppen av växthusgaser. Därför startades bolaget GITO med publika laddstationer för tunga fordon. OTW fick i uppdrag att ta fram grunden för ett helt nytt varumärke.
HSB /
100% HSB
”100% HSB” ett mycket framgångsrikt projekt som användes för att sätta HSB på topplistan över arbetsgivare hos en ung målgrupp.
Holmen Board and Paper /
Magasinet PAPER
I PAPER #5 ville vi lyfta Holmen Board and Paper som en hållbar partner och be(visa) att papper är en viktig komponent i ett hållbart samhälle.
Friluftsfrämjandet /
Magasin Friluftsliv
2023 fick OTW förfrågan om en omgörning av Friluftsfrämjandets anrika medlemstidning Magasin Friluftsliv, av såväl innehåll som design. Vi satte samman en projektgrupp, som utifrån Friluftsfrämjandets strategiska varumärkes- och verksamhetsmål arbetade fram ett helt nytt koncept för tidningen. Under hela processen arbetade OTWs team tätt ihop med Friluftsfrämjandets kommunikationsavdelning, i flertalet workshops och avstämningar.
Röda Korset /
Skäms, Röda Korset, skäms!
Röda Korset önskade utveckla ett kommunikationskoncept som skulle fungera som inramning för 2023-års julkampanj. Vid sidan av att bidra till insamlingsmålet i digitala kanaler efterfrågade Röda Korset ett koncept som stack ut från mängden. Gärna något oväntat och något som skulle kunna attrahera målgrupper där givandet till Röda Korset traditionellt sett är lägre, exempelvis i gruppen medelålders män.
BRIS /
BRIS – Årsberättelse 2022
Bris gör varje år en årsberättelse bestående av verksamhetsberättelse och årsredovisning. OTW har sedan 2019 varje år stått för helhetsproduktion av årsberättelsen – i form av konceptutveckling, redaktörskap, textproduktion och formgivning. Så även för årsberättelsen 2022, som vunnit flera priser och utmärkelser.
Serneke /
Serneke – videoserien Tornet
Karlatornet blir med sina 245 meter Göteborgs första skyskrapa och Nordens högsta torn. Som ett av de största byggprojekten någonsin i Sverige väcker projektet så klart intresse hos många. Med videoserien Tornet når vi alla målgrupper och skapar en heltäckande bild av projektet.
Svenskt Friluftsliv /
Luften är fri
Idén bakom Luften är fri var enkel – att få fler människor att prova friluftslivet och långsiktigt öka medvetenheten om dess värde. Projektet skulle även lyfta värdet av den svenska allemansrätten.