Visit Sweden

Visit Sweden ägs via Näringslivsdepartementet av svenska staten och har som uppdrag att marknadsföra Sverige som resmål. Visionen är att vara bäst i världen på hållbar destinationsmarknadsföring genom att inspirera och väcka reslust till och efterfrågan på resmålet Sverige. OTW har sedan 2018 samarbetat med Visit Sweden och idag består uppdraget av omfattande kommunikation i form av film, stillbilder, formgivning, artiklar samt insikt- och rapportarbete.

Utmaning

Den stora utmaningen för Visit Sweden är att nå en global målgrupp som inte bara har språkliga och kulturella skillnader utan även höga, men vitt skilda, krav på såväl kommunikationens innehåll, som vad destinationen erbjuder. Att konkurrera med alla världens länder för att nå och attrahera en stor del av världens befolkning är ingen lätt uppgift – det kräver smarta strategier och kreativ höjd.

Lösning

Den övergripande strategin är att möta målgrupperna där de befinner sig och arbeta enligt etablerade digitala kundresor. För att skapa intresse publicerar Visit Sweden innehåll från spännande natur- och stadsmiljöer. Berättelserna bygger verkliga historier där många personligheter ger själ och hjärta åt innehållet.

Publiceringen sker i Visit Swedens kanaler på Facebook, Instagram, YouTube och LinkedIn. Fördjupande innehåll finns på visitsweden.com. Ibland kompletteras distributionen med samarbeten med externa resesajter och native-annonsering.

Vill du prata mer om Visit Sweden?

Prata med Filip Sandén

Svenskt Friluftsliv /

Luften är fri

Idén bakom Luften är fri var enkel – att få fler människor att prova friluftslivet och långsiktigt öka medvetenheten om dess värde. Projektet skulle även lyfta värdet av den svenska allemansrätten.

Volvo Trucks /

Volvo Trucking Adventure

Volvo Trucking Adventure, ett episkt lastbilsäventyr på över 200 mil, från Volvos hemstad Göteborg hela vägen till Nordkap, Norge.