Digitalt innehåll, innehållsstrategi, nyhetsbrev, SEO, CRM

Svenskt Friluftsliv /

Luften är fri

Idén bakom Luften är fri var enkel – att få fler människor att prova friluftslivet och långsiktigt öka medvetenheten om dess värde. Projektet skulle även lyfta värdet av den svenska allemansrätten.

Serneke /

Serneke – videoserien Tornet

Karlatornet blir med sina 245 meter Göteborgs första skyskrapa och Nordens högsta torn. Som ett av de största byggprojekten någonsin i Sverige väcker projektet så klart intresse hos många. Med videoserien Tornet når vi alla målgrupper och skapar en heltäckande bild av projektet.

Atos Medical /

1000 Voices

Varje år hjälper Atos Medical tusentals människor att återfå sina röster efter att ha opererats för cancer i eller intill struphuvudet. Till kampanjen "1000 Voices" skapade OTW en filmserie.

Holmen Skog /

Skogsliv

Uppdraget från Holmen Skog är att göra ett magasin utifrån ett tydligt koncept och en spetsig kommunikation som i alla delar stärker Holmens position som kunnig, rådgivande och trovärdig samarbetspartner gentemot sina leverantörer (svenska skogsägare)

Öresundskraft /

Spara El

Målet med Öresundskrafts kampanj ”Spara el” var att öka kunskapen om ett aktuellt och viktigt ämne som kan uppfattas som krångligt.

Malmö Universitet /

Malmö Universitet – ny kunskap som förändrar

Kampanjen "Ny kunskap som förändrar" riktar sig till företag, stiftelser och kapitalstarka personer och har bidragit till stora donationer till flera av universitetets forskningsområden.

Granitor Properties /

Granitor Properties: Embassy of Sharing – Att dela ger mer

När det nya kvarteret Embassy of Sharing skulle ta form i Malmö ville Granitor Properties ta fram en övergripande kommunikation för det nya platsvarumärket. Resultatet blev kommunikationskonceptet ”Att dela ger mer” med varumärkesfilm, casefilmer, artiklar och presentations- och marknadsföringsmaterial.

Öresundskraft /

Hållbarhetsresan – Öresundskraft

I serien Hållbarhetsresan lyfter Öresundskraft samarbetspartners som på ett konkret och inspirerande sätt påbörjat sin resa mot en mer hållbar energianvändning. Målet? Att minska sin klimatpåverkan och bidra till en bättre framtid.

Vision /

Förtroenderesan

I contentserien Förtroenderesan får tittaren följa med vår ciseron Jonas Leksell på en peppig turné genom Sverige där han träffar Visions förtroendevalda. Vad innebär det egentligen att engagera sig inom Vision? Är det roligt? Svårt? Utvecklande? I Förtroenderesan får man svar på dessa funderingarna och samtisigt lära sig mer om hur förtroendevalda bidrar till ett bättre arbetsliv.

Sysav /

Vi är början på något nytt

Under 2023 fick OTW uppdrag att lansera Sysavs uppdaterade varumärke och profil. Resultatet blev kampanjen ”Vi är början på något nytt” med en varumärkesstärkande film som bärande del.

Läs in fler case