Tidningar och Magasin

Friluftsfrämjandet /

Magasin Friluftsliv

2023 fick OTW förfrågan om en omgörning av Friluftsfrämjandets anrika medlemstidning Magasin Friluftsliv, av såväl innehåll som design. Vi satte samman en projektgrupp, som utifrån Friluftsfrämjandets strategiska varumärkes- och verksamhetsmål arbetade fram ett helt nytt koncept för tidningen. Under hela processen arbetade OTWs team tätt ihop med Friluftsfrämjandets kommunikationsavdelning, i flertalet workshops och avstämningar.

Holmen Board and Paper /

Magasinet PAPER

I PAPER #5 ville vi lyfta Holmen Board and Paper som en hållbar partner och be(visa) att papper är en viktig komponent i ett hållbart samhälle.

Holmen Skog /

Skogsliv

Uppdraget från Holmen Skog är att göra ett magasin utifrån ett tydligt koncept och en spetsig kommunikation som i alla delar stärker Holmens position som kunnig, rådgivande och trovärdig samarbetspartner gentemot sina leverantörer (svenska skogsägare)

Mathem /

Mathem Magasin

Mathem magasin är en kundtidning som inspirerar sina läsare att utforska världens smaker hemma i de svenska köken. Tillsammans med svenska matproducenter, aktuella matkreatörer och smakexperter fångar Mathem magasin tidsandan där hållbarhet och hälsosam matkonsumtion utgör själva hjärtat och kompassen.

Akavia /

Akavia – magasinet Akavia Aspekt

Akavia Aspekt är fackförbundet Akavias medlemstidning. OTW har producerat tidningen sedan Akavia bildades år 2020.

Åhléns /

Åhléns magasin och sociala medier

Åhléns magasin kommer ut elva gånger årligen till Åhléns medlemmar och är fullproppat med inspiration och erbjudanden inom skönhet, mode och inredning.