Film & TV

Vision /

Förtroenderesan

I contentserien Förtroenderesan får tittaren följa med vår ciseron Jonas Leksell på en peppig turné genom Sverige där han träffar Visions förtroendevalda. Vad innebär det egentligen att engagera sig inom Vision? Är det roligt? Svårt? Utvecklande? I Förtroenderesan får man svar på dessa funderingarna och samtisigt lära sig mer om hur förtroendevalda bidrar till ett bättre arbetsliv.

Sysav /

Vi är början på något nytt

Under 2023 fick OTW uppdrag att lansera Sysavs uppdaterade varumärke och profil. Resultatet blev kampanjen ”Vi är början på något nytt” med en varumärkesstärkande film som bärande del.

Aller /

ELLE-galan 2024

ELLE-galan är Sveriges största modegala och har sedan 1998 varit en årlig hyllning till landets mest framstående modeprofiler, inklusive designers, stylister, modeller och fotografer. Galan är känd för att dela ut prestigefyllda priser som Årets framtidshopp, Årets hederspris och utmärkelser för Årets bäst klädda kvinna och man.

Öresundskraft /

Öresundskraft svarar

Inför vintern 2023/2024 satsade Öresundskraft på att informera om energiläget utifrån fyra centrala områden. Resultatet blev kampanjen ”Öresundskraft svarar”

NCC /

André the Explorer

Att förändra en företagskultur utan medarbetarna är omöjligt. NCC satsade på en varm och humoristisk serie där komikern André Wickström reste runt för att lära sig NCC:s gemensamma värderingar och beteenden genom medarbetarnas arbetsvardag

Lidl Sverige /

Social First

Lidls närvaro på sociala medier, via igenkänningshumor, spelar en avgörande roll för att stärka varumärkets position och identitet.

Röda Korset /

Hur Mår du?

Den kreativa idén bakom Röda Korsets informationskampanjen kring psykisk ohälsa utgår från den vardagliga frågan ”Hur mår du?” och dess underliggande möjlighet att få i gång samtal om sådant som är svårt att sätta ord på. I ”Hur mår du?” äger målgruppen – ungdomar i socialt eftersatta områden

Visit Sweden /

Visit Sweden

OTW har sedan 2018 samarbetat med Visit Sweden och uppdraget av kommunikation i form av film, stillbilder, formgivning, artiklar samt insikt- och rapportarbete.

ACO /

ACO – contentproduktion för sociala medier

Varumärkes- och relationsbyggande content för hudvårdsvarumärket ACO. Utifrån en utvecklad contentstrategi skapar vi en effektiv produktion av innehåll för Instagram och TikTok.

Clas Ohlson /

Drömprojekt

Under sommaren 2023 producerade OTW Skjuldrömmar med Gustav Ovland, efter följde Ljusdrömmar och nu våren 2024 kompletterade vi med Trädgårdsdrömmar där vi tog oss an eftersatta trädgårdar. 

Läs in fler case