Kampanj & koncept

Svenskt Friluftsliv /

Luften är fri

Idén bakom Luften är fri var enkel – att få fler människor att prova friluftslivet och långsiktigt öka medvetenheten om dess värde. Projektet skulle även lyfta värdet av den svenska allemansrätten.

Serneke /

Serneke – videoserien Tornet

Karlatornet blir med sina 245 meter Göteborgs första skyskrapa och Nordens högsta torn. Som ett av de största byggprojekten någonsin i Sverige väcker projektet så klart intresse hos många. Med videoserien Tornet når vi alla målgrupper och skapar en heltäckande bild av projektet.

BRIS /

BRIS – Årsberättelse 2022

Bris gör varje år en årsberättelse bestående av verksamhetsberättelse och årsredovisning. OTW har sedan 2019 varje år stått för helhetsproduktion av årsberättelsen – i form av konceptutveckling, redaktörskap, textproduktion och formgivning. Så även för årsberättelsen 2022, som vunnit flera priser och utmärkelser.

Röda Korset /

Skäms, Röda Korset, skäms!

Röda Korset önskade utveckla ett kommunikationskoncept som skulle fungera som inramning för 2023-års julkampanj. Vid sidan av att bidra till insamlingsmålet i digitala kanaler efterfrågade Röda Korset ett koncept som stack ut från mängden. Gärna något oväntat och något som skulle kunna attrahera målgrupper där givandet till Röda Korset traditionellt sett är lägre, exempelvis i gruppen medelålders män. 

Friluftsfrämjandet /

Magasin Friluftsliv

2023 fick OTW förfrågan om en omgörning av Friluftsfrämjandets anrika medlemstidning Magasin Friluftsliv, av såväl innehåll som design. Vi satte samman en projektgrupp, som utifrån Friluftsfrämjandets strategiska varumärkes- och verksamhetsmål arbetade fram ett helt nytt koncept för tidningen. Under hela processen arbetade OTWs team tätt ihop med Friluftsfrämjandets kommunikationsavdelning, i flertalet workshops och avstämningar.

Atos Medical /

1000 Voices

Varje år hjälper Atos Medical tusentals människor att återfå sina röster efter att ha opererats för cancer i eller intill struphuvudet. Till kampanjen "1000 Voices" skapade OTW en filmserie.

Öresundskraft /

CCS-Container

För att öka kännedomen och sprida kunskap om CCS hos privatpersoner, politiker, företagsledare och stiftelser önskade Öresundskraft ta fram en utställningscontainer som skulle kunna flyttas runt till olika platser.

NCC /

Early Bird

OTW tog tillsammans med NCC fram ett nytt contentformat i form av ett internt studioprogram – med och för NCC-medarbetare på alla nordiska marknader inom NCC.

Öresundskraft /

Spara El

Målet med Öresundskrafts kampanj ”Spara el” var att öka kunskapen om ett aktuellt och viktigt ämne som kan uppfattas som krångligt.

KTH /

KTH Studentmonter

Önskemålet var att ta fram ett nytt monterkoncept och idé på utformning/design samt produktion och genomförande av av monterkonstruktion, leverans och transport. OTW levererade ett koncept och en monterdesign samt en komplett monterkonstruktion med under Woodland.

Läs in fler case