Kampanj & koncept
Serneke – videoserien Tornet
Karlatornet blir med sina 245 meter Göteborgs första skyskrapa och Nordens högsta torn. Som ett av de största byggprojekten någonsin i Sverige väcker projektet så klart intresse hos många. Med videoserien Tornet når vi alla målgrupper och skapar en heltäckande bild av projektet.
BRIS – Årsberättelse 2022
Bris gör varje år en årsberättelse bestående av verksamhetsberättelse och årsredovisning. OTW har sedan 2019 varje år stått för helhetsproduktion av årsberättelsen – i form av konceptutveckling, redaktörskap, textproduktion och formgivning. Så även för årsberättelsen 2022, som vunnit flera priser och utmärkelser.
Skäms, Röda Korset, skäms!
Röda Korset önskade utveckla ett kommunikationskoncept som skulle fungera som inramning för 2023-års julkampanj. Vid sidan av att bidra till insamlingsmålet i digitala kanaler efterfrågade Röda Korset ett koncept som stack ut från mängden. Gärna något oväntat och något som skulle kunna attrahera målgrupper där givandet till Röda Korset traditionellt sett är lägre, exempelvis i gruppen medelålders män.
Magasin Friluftsliv
2023 fick OTW förfrågan om en omgörning av Friluftsfrämjandets anrika medlemstidning Magasin Friluftsliv, av såväl innehåll som design. Vi satte samman en projektgrupp, som utifrån Friluftsfrämjandets strategiska varumärkes- och verksamhetsmål arbetade fram ett helt nytt koncept för tidningen. Under hela processen arbetade OTWs team tätt ihop med Friluftsfrämjandets kommunikationsavdelning, i flertalet workshops och avstämningar.