Kampanj

Svenskt Friluftsliv /

Luften är fri

Idén bakom Luften är fri var enkel – att få fler människor att prova friluftslivet och långsiktigt öka medvetenheten om dess värde. Projektet skulle även lyfta värdet av den svenska allemansrätten.

Röda Korset /

Skäms, Röda Korset, skäms!

Röda Korset önskade utveckla ett kommunikationskoncept som skulle fungera som inramning för 2023-års julkampanj. Vid sidan av att bidra till insamlingsmålet i digitala kanaler efterfrågade Röda Korset ett koncept som stack ut från mängden. Gärna något oväntat och något som skulle kunna attrahera målgrupper där givandet till Röda Korset traditionellt sett är lägre, exempelvis i gruppen medelålders män. 

Atos Medical /

1000 Voices

Varje år hjälper Atos Medical tusentals människor att återfå sina röster efter att ha opererats för cancer i eller intill struphuvudet. Till kampanjen "1000 Voices" skapade OTW en filmserie.

Öresundskraft /

Spara El

Målet med Öresundskrafts kampanj ”Spara el” var att öka kunskapen om ett aktuellt och viktigt ämne som kan uppfattas som krångligt.

Malmö Universitet /

Malmö Universitet – ny kunskap som förändrar

Kampanjen "Ny kunskap som förändrar" riktar sig till företag, stiftelser och kapitalstarka personer och har bidragit till stora donationer till flera av universitetets forskningsområden.

Granitor Properties /

Granitor Properties: Embassy of Sharing – Att dela ger mer

När det nya kvarteret Embassy of Sharing skulle ta form i Malmö ville Granitor Properties ta fram en övergripande kommunikation för det nya platsvarumärket. Resultatet blev kommunikationskonceptet ”Att dela ger mer” med varumärkesfilm, casefilmer, artiklar och presentations- och marknadsföringsmaterial.

Öresundskraft /

Hållbarhetsresan – Öresundskraft

I serien Hållbarhetsresan lyfter Öresundskraft samarbetspartners som på ett konkret och inspirerande sätt påbörjat sin resa mot en mer hållbar energianvändning. Målet? Att minska sin klimatpåverkan och bidra till en bättre framtid.

Sysav /

Vi är början på något nytt

Under 2023 fick OTW uppdrag att lansera Sysavs uppdaterade varumärke och profil. Resultatet blev kampanjen ”Vi är början på något nytt” med en varumärkesstärkande film som bärande del.

Öresundskraft /

Öresundskraft svarar

Inför vintern 2023/2024 satsade Öresundskraft på att informera om energiläget utifrån fyra centrala områden. Resultatet blev kampanjen ”Öresundskraft svarar”

Lidl Sverige /

Social First

Lidls närvaro på sociala medier, via igenkänningshumor, spelar en avgörande roll för att stärka varumärkets position och identitet.

Läs in fler case