Kampanj & koncept

Mathem /

Mathem Magasin

Mathem magasin är en kundtidning som inspirerar sina läsare att utforska världens smaker hemma i de svenska köken. Tillsammans med svenska matproducenter, aktuella matkreatörer och smakexperter fångar Mathem magasin tidsandan där hållbarhet och hälsosam matkonsumtion utgör själva hjärtat och kompassen.

Malmö Universitet /

Malmö Universitet – ny kunskap som förändrar

Kampanjen "Ny kunskap som förändrar" riktar sig till företag, stiftelser och kapitalstarka personer och har bidragit till stora donationer till flera av universitetets forskningsområden.

Granitor Properties /

Granitor Properties: Embassy of Sharing – Att dela ger mer

När det nya kvarteret Embassy of Sharing skulle ta form i Malmö ville Granitor Properties ta fram en övergripande kommunikation för det nya platsvarumärket. Resultatet blev kommunikationskonceptet ”Att dela ger mer” med varumärkesfilm, casefilmer, artiklar och presentations- och marknadsföringsmaterial.

Öresundskraft /

Hållbarhetsresan – Öresundskraft

I serien Hållbarhetsresan lyfter Öresundskraft samarbetspartners som på ett konkret och inspirerande sätt påbörjat sin resa mot en mer hållbar energianvändning. Målet? Att minska sin klimatpåverkan och bidra till en bättre framtid.

Vision /

Förtroenderesan

I contentserien Förtroenderesan får tittaren följa med vår ciseron Jonas Leksell på en peppig turné genom Sverige där han träffar Visions förtroendevalda. Vad innebär det egentligen att engagera sig inom Vision? Är det roligt? Svårt? Utvecklande? I Förtroenderesan får man svar på dessa funderingarna och samtisigt lära sig mer om hur förtroendevalda bidrar till ett bättre arbetsliv.

Sysav /

Vi är början på något nytt

Under 2023 fick OTW uppdrag att lansera Sysavs uppdaterade varumärke och profil. Resultatet blev kampanjen ”Vi är början på något nytt” med en varumärkesstärkande film som bärande del.

Aller /

ELLE-galan 2024

ELLE-galan är Sveriges största modegala och har sedan 1998 varit en årlig hyllning till landets mest framstående modeprofiler, inklusive designers, stylister, modeller och fotografer. Galan är känd för att dela ut prestigefyllda priser som Årets framtidshopp, Årets hederspris och utmärkelser för Årets bäst klädda kvinna och man.

KTH /

Ny grafisk profil

KTH hade en önskan att uppdatera lärosätets visuella identitet och ta ett anrikt lärosäte in i framtiden.

BRIS /

Barnrapporten 2024

Bris gör varje år en rapport om livssituationen för barn och unga i Sverige, som bygger på forskning och på alla kurativa kontakter Bris har med barn varje år i sin stödverksamhet.

Öresundskraft /

Öresundskraft svarar

Inför vintern 2023/2024 satsade Öresundskraft på att informera om energiläget utifrån fyra centrala områden. Resultatet blev kampanjen ”Öresundskraft svarar”

Läs in fler case