Social First

Granitor Properties /

Granitor Properties: Embassy of Sharing – Att dela ger mer

När det nya kvarteret Embassy of Sharing skulle ta form i Malmö ville Granitor Properties ta fram en övergripande kommunikation för det nya platsvarumärket. Resultatet blev kommunikationskonceptet ”Att dela ger mer” med varumärkesfilm, casefilmer, artiklar och presentations- och marknadsföringsmaterial.

Öresundskraft /

Hållbarhetsresan – Öresundskraft

I serien Hållbarhetsresan lyfter Öresundskraft samarbetspartners som på ett konkret och inspirerande sätt påbörjat sin resa mot en mer hållbar energianvändning. Målet? Att minska sin klimatpåverkan och bidra till en bättre framtid.

Vision /

Förtroenderesan

I contentserien Förtroenderesan får tittaren följa med vår ciseron Jonas Leksell på en peppig turné genom Sverige där han träffar Visions förtroendevalda. Vad innebär det egentligen att engagera sig inom Vision? Är det roligt? Svårt? Utvecklande? I Förtroenderesan får man svar på dessa funderingarna och samtisigt lära sig mer om hur förtroendevalda bidrar till ett bättre arbetsliv.

Sysav /

Vi är början på något nytt

Under 2023 fick OTW uppdrag att lansera Sysavs uppdaterade varumärke och profil. Resultatet blev kampanjen ”Vi är början på något nytt” med en varumärkesstärkande film som bärande del.

Öresundskraft /

Öresundskraft svarar

Inför vintern 2023/2024 satsade Öresundskraft på att informera om energiläget utifrån fyra centrala områden. Resultatet blev kampanjen ”Öresundskraft svarar”

Lidl Sverige /

Social First

Lidls närvaro på sociala medier, via igenkänningshumor, spelar en avgörande roll för att stärka varumärkets position och identitet.

Röda Korset /

Hur Mår du?

Den kreativa idén bakom Röda Korsets informationskampanjen kring psykisk ohälsa utgår från den vardagliga frågan ”Hur mår du?” och dess underliggande möjlighet att få i gång samtal om sådant som är svårt att sätta ord på. I ”Hur mår du?” äger målgruppen – ungdomar i socialt eftersatta områden

Åhléns /

Åhléns magasin och sociala medier

Åhléns magasin kommer ut elva gånger årligen till Åhléns medlemmar och är fullproppat med inspiration och erbjudanden inom skönhet, mode och inredning.

Visit Sweden /

Visit Sweden

OTW har sedan 2018 samarbetat med Visit Sweden och uppdraget av kommunikation i form av film, stillbilder, formgivning, artiklar samt insikt- och rapportarbete.

ACO /

ACO – contentproduktion för sociala medier

Varumärkes- och relationsbyggande content för hudvårdsvarumärket ACO. Utifrån en utvecklad contentstrategi skapar vi en effektiv produktion av innehåll för Instagram och TikTok.

Läs in fler case