Strategi

Friluftsfrämjandet /

Magasin Friluftsliv

2023 fick OTW förfrågan om en omgörning av Friluftsfrämjandets anrika medlemstidning Magasin Friluftsliv, av såväl innehåll som design. Vi satte samman en projektgrupp, som utifrån Friluftsfrämjandets strategiska varumärkes- och verksamhetsmål arbetade fram ett helt nytt koncept för tidningen. Under hela processen arbetade OTWs team tätt ihop med Friluftsfrämjandets kommunikationsavdelning, i flertalet workshops och avstämningar.

GITO /

GITO lansering

Elektrifieringen av tung trafik är en nyckelfaktor för att minska utsläppen av växthusgaser. Därför startades bolaget GITO med publika laddstationer för tunga fordon. OTW fick i uppdrag att ta fram grunden för ett helt nytt varumärke.

Öresundskraft /

CCS-Container

För att öka kännedomen och sprida kunskap om CCS hos privatpersoner, politiker, företagsledare och stiftelser önskade Öresundskraft ta fram en utställningscontainer som skulle kunna flyttas runt till olika platser.

NCC /

Early Bird

OTW tog tillsammans med NCC fram ett nytt contentformat i form av ett internt studioprogram – med och för NCC-medarbetare på alla nordiska marknader inom NCC.

Malmö Universitet /

Malmö Universitet – ny kunskap som förändrar

Kampanjen "Ny kunskap som förändrar" riktar sig till företag, stiftelser och kapitalstarka personer och har bidragit till stora donationer till flera av universitetets forskningsområden.

Granitor Properties /

Granitor Properties: Embassy of Sharing – Att dela ger mer

När det nya kvarteret Embassy of Sharing skulle ta form i Malmö ville Granitor Properties ta fram en övergripande kommunikation för det nya platsvarumärket. Resultatet blev kommunikationskonceptet ”Att dela ger mer” med varumärkesfilm, casefilmer, artiklar och presentations- och marknadsföringsmaterial.

Visit Sweden /

Visit Sweden

OTW har sedan 2018 samarbetat med Visit Sweden och uppdraget av kommunikation i form av film, stillbilder, formgivning, artiklar samt insikt- och rapportarbete.

ACO /

ACO – contentproduktion för sociala medier

Varumärkes- och relationsbyggande content för hudvårdsvarumärket ACO. Utifrån en utvecklad contentstrategi skapar vi en effektiv produktion av innehåll för Instagram och TikTok.

KTH /

Ny grafisk profil

KTH hade en önskan att uppdatera lärosätets visuella identitet och ta ett anrikt lärosäte in i framtiden.

Sysav /

Vi är början på något nytt

Under 2023 fick OTW uppdrag att lansera Sysavs uppdaterade varumärke och profil. Resultatet blev kampanjen ”Vi är början på något nytt” med en varumärkesstärkande film som bärande del.

Läs in fler case