”Howdy! Äntligen är Lil-D tillbaka med en ny låt för Lidl. Efter att ha släppt två EPA-dunkslåtar som fått hela landets backspeglar att vibrera, har jag valt att sadla om. Tiderna förändras, och jag med dem. Man kan ju inte ligga och sladda i samma rondell för alltid. Därför har jag plockat ner doftgranen, satt på cowboyhatten och ridit rakt in i countryn. Samma känsla, nya boots.”
Samma OTW-team ligger bakom uppföljaren och beslutet att ge sig in i en ny musikgenre. Återigen har målsättningen varit att skapa en unik relation med morgondagens stamkunder. Insiktsarbetet har tydligt pekat på att det är country som trendar och som är arenan att ta. Kanske inte överraskande efter att Beyonce vunnit flerfaldiga priser som årets bästa countryalbum med ”Cowboy Carter”, H&M släppt Countryinspirerad kollektion och flera låtar i mello har tongångar som bottnar i countryn.
Kampanjen med Lil-D är en större kampanj, som ingår i Lidls priskampanj ”Mer för dig”. Det tål att understrykas att text och musik är helt skapad och skriven av mänsklig hjärna och hand. Samma sak gäller musikvideon som publicerats på Meta, TikTok, YouTube och Spotify. Redan första veckan efter lansering har låten över 5 miljoner sammanlagda lyssningar, på de plattformar där den publicerats.
Så vässa lassot och höj volymen, countryfebern är här!