Internkommunikation
Att nå ut med rätt information, på rätt sätt och vid rätt tidpunkt, är avgörande för att engagera era medarbetare och bygga er internkultur – inte minst i oroliga tider med svängande konjunktur. Vi på OTW tycker att all internkommunikation vara både engagerande, rolig och relevant. Till och med alla de sakerna samtidigt!
OTW jobbar med internkommunikation på alla nivåer, från en liten kommunal sidoverksamhet till global internkommunikation för marknadsledande företag med över 100 000 medarbetare i över 60 länder. Vi hjälper er med allt från internkommunikation till internkommunikationsstrategi, intern information, förändringskommunikation, employer brand och employer branding.
Employer Branding
Employer branding har blivit en av de viktigaste frågorna för många organisationer. Ert arbetsgivarvarumärke är avgörande både för att locka och behålla den bästa kompetensen och employer branding är viktigt för att få den externt kommunicerade bilden att stämma överens med den interna verkligheten. På OTW märker vi att employer branding fortsätter att vara ett område med stark tillväxt.
Vill du veta mer? Prata med Jessica Somers, tf. Account Director.

Intern- & Förändringskommunikation
Förändring är det enda konstanta. Så sa redan de gamla grekerna och det är minst sagt aktuellt även i vår tid. För ert företag kan det röra en ny affärsstrategi, ytterligare en omorganisation eller ett spännande uppköp. Och vi vet alla att enda vägen till en framgångsrik förändring är att organisationen – och människorna som verkar i den – är med på resan.
Låt oss hjälpa er för att få en framgångsrika förändringsresa! Tillsammans tar vi fram en plattform för förändringskommunikationen där vi utifrån ert nuläge formulerar er framtida position. Vi sätter en kommunikationsplan och producerar kommunikation anpassat till olika målgrupper. Målet är att sprida information om förändringen på ett begripligt sätt för medarbetarna som förväntas genomföra den. Genom kommunikation kan vi vända osäkerhet och förvirring till engagemang och aktivering.
Vill du veta mer? Prata med Benke Carlsson, Strategichef.